z problemem zaopatrywania dawnego Grudziądza w wodę!
Woda w mieście
Celem gry jest jak najskuteczniejsze rozprowadzanie wody po mieście i stałe zaspokajanie potrzeb mieszkańców. Wraz z rozwojem miasta i rosnącą liczbą mieszczan konieczne będzie stosowanie coraz bardziej skomplikowanych rozwiązań technicznych
Rozwój i wynalazki
Wraz z postępami w grze pojawią się nowe możliwości oraz zróżnicowane rozwiązania techniczne, które usprawnią proces dostarczania wody i umożliwią wykonanie zadania. Od właściwych decyzji uzależniony jest rozwój miasta i końcowy wynik w grze
Od średniowiecza do XIX w.
Akcja gry rozpoczyna się w średniowieczu, krótko po powstaniu miasta i kończy się wraz z nastaniem XIX w. i epoki rewolucji przemysłowej. Gra podzielona jest na kilka etapów ściśle związanych z historią wody i wodociągów w Grudziądzu
Na podstawie badań naukowych
Do stworzenia gry zostały wykorzystane najnowsze wyniki pochodzące z badań historycznych, archeologicznych i terenowych. Musimy jednak podkreślić, że w grze zastosowaliśmy uproszczenia, które mają pomóc w zachowaniu równowagi między 'grywalnością' a nauką i rzeczywistym obrazem dawnego miasta
- "Nowoczesne metody upowszechniania wyników badań historycznych: gra komputerowa" - zadanie finansowane w ramach umowy 521/P-DUN/2019 ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na Działalność Upowszechniającą Naukę. Kierownik zadania: Wacław Kulczykowski.
- "Budowa średniowiecznych systemów zaopatrzenia w wodę ośrodków osadniczych w dolinie rzeki Osy na terenie ziemi chełmińskiej" - projekt finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki w ramach konkursu PRELUDIUM 12 (nr projektu badawczego: 2016/23/N/HS3/03168). Kierownik projektu: Wacław Kulczykowski.